SINAV KAYGISIYLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI
Kaygı Nedir?

Kaygıyı tanımlamak güçtür. Kaygı sonunun ne olduğunu bilmeksizin duyduğumuz belli belirsiz bir korkudur. Kaygı; üzüntü, sıkıntı, korku, başarısızlık duygusu, acizlik, yargılanma gibi heyecanların birini veya birçoğunu içerebilir.

Herhangi bir alanda başarılı olabilmek için kaygı yaşamamak mı gerekir? Hayır… Kaygı, yaşamımızın normal ve çoğunlukla da olumlu bir parçasıdır. Okula giden bir çocuğun bir resmi tamamlamasını, fen projesini yapmasını sağlayan ya da bir öğrenciyi İngilizce sınavı için fazladan yarım saat çalışmaya zorlayan kaygıdır. Öyleyse amaç, kaygıyı tümüyle ortadan kaldırmak değil, kaygıya yenik düşmemektir.

Sınav Kaygısı Nedir ?

Sınav Kaygısı,sınav öncesinde öğrenilen bilginin, sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan, yoğun kaygı, sınav kaygısı diye ifade edilir.

Normal düzeydeki bir kaygı kişiye, istek duyma, karar alma, alınan kararlar doğrultusunda enerji üretme ve bu enerjiyi kullanarak performansını yükseltme açısından yardımcı olur. Ancak yaşanan kaygı çok yoğun ise, kişinin enerjisini verimli bir biçimde kullanmasını, dikkatini ve gücünü yapacağı işe yönlendirmesini engeller.

Sınav Kaygısı yaşayan öğrenciler, çalışmalarını planlamakta, doğru düşünmekte, konsantre olmakta ve çalıştığı konuları hatırlamakta güçlükler yaşarlar.

Sınav Kaygısının Etkileri
Öğrenilen bilgilerin aktarılmasında güçlük yaşanması,
Okuduğunu anlama ve düşüncelerini düzenlemede zorluklar,
Dikkatte azalma, dikkatin sınavın içeriğine değil sınava bağlı olarak yaşanan başka olaylara odaklanması,
Zihinsel becerilerin zayıflaması, bilgilerin hatırlanmasının engellenmesi,
Mide bulantısı, baş ağrısı gibi fiziksel rahatsızlıkların ortaya çıkması gibi...
Sınav Kaygısıyla Başa Çıkmanın Yolları
Sınavdan önce veya sınav anında kaygılanmamanın tek yolu, konuları iyi bilmek, öğrendiklerimizi unutmamaktır. Planlı çalışma ve tekrar, kaygıyla başa çıkmanın en önemli yollarındandır. Çalışma yönteminizi belirleyin, zamanınızı düzenleyin, sorumluluk alın ve hazırladığınız programa uyun. Çalışma zamanı geldiğinde ÇALIŞIN; ertelemeyin, programınızı değiştirmeyin ve çalışmamak için bahaneler yaratmayın.

Sınava dinlenmiş olarak girin, ne kadar dinlenmiş olursanız sınavda dikkatinizi toplama ve hata yapmama olasılığınız o kadar artar. İnsan zihninin ve beyninin insanın psikolojik yapısını anlık olarak değiştirebileceğini kendi hayatınızda çok defa görmüşsünüzdür. Zihnin bedene verdiği olumlu telkinler onu rahatlatır ve stresin bedeni yıpratan etkisini yok eder.

Kendinizi kaygılı hissettiğiniz anda gerçekçi ve akılcı olmayan düşünce ve inançlarınızı gerçekçi, akılcı düşünce ve inançlarla değiştirin. “Bu sınavda başarılı olamayacağım.” yerine “Bu sınavda başarılı olmak için elimden geleni yapacağım.” demelisiniz.

Kendinize güvenin, sahip olduğunuz yeteneklere inanın.
Kendi gücünüze inanmadıkça Başarılı ve Mutlu olamazsınız!
Anasayfa | Hakkımızda | Rehberlik | Kütüphane | E-etüt | İletişim
2010© Kadıköy Belediyesi Çocuk Etüt Merkezleri